Ghetele Timberland – de la începuturi până în zilele noastre

ghetele Timberland

Dedicarea, inovarea, calitatea și… atenția la detalii. Acestea sunt principiile ce stau la baza istoriei și identității brandului Timberland! 

Începuturile companiei au fost modeste, însă, precum alte nume mari din industria fashion, a fost nevoie de viziune și perseverență. Lucrurile au evoluat apoi de la sine. 

Rețeta succesului diferă de la un brand la altul, însă povestea din spatele renumitului producător de ghete Timberland reprezintă parcursul ideal pentru multe business-uri. Acestea fiind spuse… 

Află în continuare istoria faimoaselor ghete Timberland!

Trăirea visului american

În 1928, cizmarul ruso-american Nathan Swartz și-a început ucenicia în calitate de cusător în Boston. Familia acestuia tocmai migrase în Statele Unite înainte de începerea Primului Război Mondial.  

Câțiva ani mai târziu, în 1933, se năștea Abington Shoe Company, o companie producătoare de încălțăminte, fondată în sudul Bostonului.  

Fiind atras de acest brand local și de produsele sale de înaltă calitate, Swartz reușește să achiziționeze 50% din companie în 1952. Acesta devine unicul titular al companiei trei ani mai târziu, introducându-i în această afacere și pe copiii săi, Herman și Sidney.

O tehnică ce a revoluționat industria încălțămintei

Abington Shoe Company a continuat să evolueze într-un ritm constant până în anii ’60, când Swartz a abordat o nouă metodă de fabricare a încălțămintei. Acesta urmărea să găsească o tehnică diferită și convenabilă, în locul coaserii de mână a ghetelor, pentru a minimiza costurile și pentru a grăbi procesul de fabricare. Scopul simultan era și păstrarea calității produselor. 

 Prin eforturile sale, a ajuns la tehnica alipirii prin injectare. Aceasta presupune un proces de atașare și îmbinare chimică a tălpii cu partea superioară. Tehnica revoluționară nu doar că a grăbit procesul de fabricare, dar a făcut ghetele produse de compania Abington mult mai rezistente la umezeală. Orice altă încălțăminte pe piață la momentul acela nu era la fel de eficientă.  

Prin această inovație, în 1973 a apărut primul model al faimoaselor ghete Timberland, realizate din piele și complet rezistente la apă, fapt ce a dus compania pe noi culmi. Datorită succesului răsunător al procedurii patentate, Nathan Swartz s-a pensionat în 1968, compania fiind preluată de copiii săi. Herman Swartz a fost cel ce a realizat designul final pentru ghetele Timberland, redenumind în același fel și compania în 1978. 

Succesul la nivel intercultural

După pensionarea lui Herman Swartz în 1986, Timberland a fost cumpărat de fratele său, Sidney. Brandul și-a extins ulterior liniile de producție, începând să comercializeze și pantofi casual și distribuind produsele sale la nivel internațional. Conform actualului director senior de produs de la Timberland, Donald Desalvio, prima vânzare internațională a fost către un cetățean italian. Acesta a cumpărat direct de la Sidney Swartz 600 de perechi de ghete Timberland, iar două luni mai târziu, acesta revenise pentru a cumpăra și mai multe.  

Acesta a fost un moment memorabil pentru istoria faimoaselor ghete, ce au pătruns astfel în piața europeană, devenind ulterior parte din multiple mișcări culturale. În timp, ghetele Timberland au făcut trecerea de la a fi adresate clasei muncitorești, la a fi una dintre cele mai populare alegeri în industriile fashion și a muzicii rap. Produsul a depășit, în acest fel, barierele sociale, culturale și rasiale specifice Statelor Unite, în anii ’90.  

Legende ale muzicii hip-hop din acel deceniu, precum Tupac sau Biggie Smalls, au introdus ghetele Timberland în mainstream, în special pentru afro-americani. Într-un final, fiul lui Sidney Swartz a vândut Timberland corporației VF în 2011, după ce multiple generații ale familiei sale au ridicat brandul de la un nume local la o companie cu o reputație internațională. 

Farmecul universal

Aprecierea pentru ghetele Timberland nu rezidă doar în aceste culturi și industrii. De la constructori, la barmani, fotografi sau artiști, această încălțăminte se adresează și în ziua de azi multor categorii de persoane, având un look simplu și atemporal. 

De aceea, deși în industria fashion trendurile vin și pleacă, multe persoane îndrăgesc în continuare acești bocanci pentru estetica și durabilitatea lor. 

Alege acum de la Sneaker Industry propria pereche de ghete Timberland, care să te reprezinte perfect!

S-ar putea sa te mai intereseze