În prezent este unul dintre cele mai populare și mai apreciate branduri de streetwear de pe glob. Numele companiei este Carhartt, însă câți dintre fanii acestui brand știu că gigantul american a început dintr-o mansardă din Dearborn, Michigan unde cinci angajați lucrau cu două mașini de cusut și un motor electric de jumătate de cal putere?
Când spui Carhartt spui streetwear, hip-hop și influențe nemărginite în lumea modei. Carhartt a apărut însă în anul 1889, într-o lume a industriei, a oțelului și a locomotivelor.
Istoria mărcii Carhartt WIP
Povestea Carhartt începe în 1899, în Dearborn Michigan și este exemplul perfect de „omul potrivit la momentul potrivit”. Fondatorul companiei, Hamilton Carhartt, dorea să ofere muncitorilor care puneau bazele „lumii moderne” uniforme și echipament de lucru durabile, la un preț accesibil și care să arate și bine.
Compania s-a bucurat de recunoaștere la scurt timp, în 1910 Carhartt avea deja mori de producție în Georgia și Carolina de Sud, fabrici de cusut în Atlanta, Detroit, Dallas și San Francisco, dar și fabrici dincolo de granițele SUA, în Toronto, Walkerville, Vancouver și Liverpool. Nu în ultimul rând, compania își deschisese o fabrică și în Paris și un birou și un depozit regional în New York.
Hamilton Carhartt a decedat în 1937, conducerea companiei fiind preluată de fiul său, Wylie, care a jucat un rol important în repunerea Carhartt pe un trend ascendent după instabilitatea economică adusă de Marea Depresie.
Carhartt s-a bucurat de un succes răsunător în anii ’70, când uniformele și salopetele companiei au fost comandate în masă pentru muncitorii care lucrau la sistemul de conducte Trans-Alaska, prilej cu care Carhartt a dovedit că produsele sale sunt viabile pentru cele mai dificile condiții de muncă.
Odată cu anii ’80 dar mai ales în anii ’90 moda inspirată din zona utilitară a devenit din ce în ce mai populară, atât în colecțiile unor case de modă cât și pe stradă, în streetwear. Carhartt a devenit unul dintre brandurile cu care numele mari din hip-hop se identificau, spre exemplu, astfel că brandul s-a bucurat de un succes uriaș. Carhartt nu mai era un simplu brand american, era o întreagă cultură, o mișcare ce a depășit granițele Statelor Unite și a ajuns din Tokyo în marile orașe ale Europei. Prin urmare, Carhartt a înființat în 1989 subdivizia Work In Progress (WIP) al cărei public țintă este cel din afara SUA, designul și ADN-ul Carhartt fiind ușor adaptate pentru vremurile moderne, fără compromisuri când vine vorba de materiale.
În prezent, compania are peste 5.000 de angajați în ziua de azi și continuă povestea începută acum mai bine de un secol de Hamilton Carhartt sub motto-ul „Honest value for a honest dollar”.
Cultura Carhartt WIP
De la skateri la rapperi, de la artiști la muzicieni, logo-ul Carhartt a devenit aproape nelipsit din cultura ultimelor 3 decenii. Deși prin linia Carhartt WIP compania și-a adaptat design-urile la trend-urile din Asia și Europa, autenticitatea și materialele premium au rămas la locul lor. Probabil asta explică modul în care tinerii s-au îndrăgostit de simplitatea și de modul în care puteau să își exprime identitatea și stilul de viață printr-o jachetă, spre exemplu, care arăta extrem de bine atât abia luată din magazin, cât și cu patina și urmele adunate peste timp.
De la Tupac la Kanye West, în ultimele trei decenii cei mai populari rapperi au purtat Carhartt, o dovadă simplă a faptului că piesele companiei din Dearborn, Michigan sunt atemporale.
Autenticitatea pieselor Carhartt este unul dintre aspectele cheie care au cucerit tinerii din întreaga Europă. Spre exemplu, la popularitatea brandului în Franța a contribuit filmul din 1995 „La Haine”, devenit un clasic datorită modului „crud”, real în care a expus stilul de viață din suburbiile pariziene. Hubert, unul dintre personajele principale ale filmului, poartă de-a lungul acțiunii un fes Carhartt. Astfel, brandul a „explodat” în perioada următoare, devenind unul dintre cele mai căutate și apreciate printre tineri.
Cum să te îmbraci în ghidul de stil Carhartt?
Deoarece piesele Carhartt se inspiră direct din originile brand-ului, de haine durabile, de calitate, realizate din materiale dure, acestea sunt ideale pentru viața de zi cu zi. Fie că vorbim despre jachete, pantaloni sau tricouri, hainele Carhartt sunt cunoscute pentru durabilitatea lor și pentru ușurința cu care pot fi purtate cu majoritatea brandurilor streetwear. Datorită simplității și atemporalității lor, hainele produse de Carhartt depășesc culturi și granițe.
Astfel, piesele Carhartt sunt extrem de ușor de asortat și se potrivesc în aproape orice garderobă. Desigur, având un istoric îndelungat ce a fost legat multă vreme de realizarea de echipament pentru muncitori, „paleta” de culori caracteristice Carhartt este una ce implică mai multe culori „utilitare”, precum griuri, diverse nuanțe de maro, bej și crem, verde, albastru și chiar vișiniu sau violet – în principiu culori care pot fi extrem de ușor asortate și sunt versatile.
Nu în ultimul rând, la Sneaker Industry găsiți o gamă largă și variată de tricouri, hanorace, jachete, pantaloni și accesorii Carhartt, atât pentru femei cât și pentru bărbați. Vizitați site-ul nostru sau unul dintre magazinele din București (Luterană 2) sau Cluj-Napoca (Horea 2) pentru a vedea și achiziționa cele mai noi produse Carhartt.