De ce există încă hype pentru Nike

produse Nike

Nike este cea mai mare companie de îmbrăcăminte sportivă din lume. Fondată în 1964 sub numele de Blue Ribbon Sports, compania a devenit Nike în 1971 după zeița greacă a victoriei. Compania a pornit de la ideea unei afaceri cu pantofi sport pentru atleții americani, creați pe baza unui raport preț-calitate excelent.

Pentru crearea unuia dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume, fondatorul companiei, Philip Knight, a apelat la una dintre fostele sale studente, pe care a rugat-o să creeze un logo care să fie usor de memorat și să aibă un design foarte simplu “care să sugereze mișcarea“, contra unei sume de 35$.

Având un scop bine definit și răspunzând cererii pentru încălțăminte sport de calitate, putem discuta astăzi despre produse Nike ca fiind o sursă a culturii hype-ului fashion în rândul generației tinere. Citește în continuare pentru a afla  motivele principale pentru care Nike se bucură de o asemenea reputație:

1. Ce anume face Nike unic?

Principiile de bază ale brandului Nike includ: tehnologie inovatoare, produse de înaltă calitate și stil, aprecierea sportului și a performanței la nivel înalt, implicare la nivel local și regional.  Design-urile unice, calitatea excelentă a produselor, inovația în produse și procese și marketing au ajutat-o ​​să obțină un avantaj competitiv puternic.

2. Dar care ar fi produse Nike ce reafirmă aceste valori?

La începutul acestui an, compania a dezvăluit un nou model de sneaker, Go FlyEase. În loc să stea plat pe pământ, pantoful are o bandă care îl strânge, astfel încât talpa să se îndoaie în mijloc, creând o deschidere neobișnuit de mare pentru piciorul unei persoane.

 Trebuie doar să introduci degetele de la picioare în jos, în spațiu și apăsând cu călcâiul, banda se contractă pentru a închide pantoful în forma sa corectă și a ține piciorul ferm pe loc.

Sistemul acestei benzi face o diferență radicală pentru multe persoane cu dizabilități, care se luptă să-și lege șireturile la produse Nike precum Air Jordans. Dacă tehnologia sa poate fi integrată în alte modele de sneakers, Go FlyEase ar putea deschide tot felul de posibilități.

3. De ce este Nike diferit?

Nu numai că Nike are o varietate de opțiuni de produse, dar deține și mărcile Hurley, Converse și Jordan. Oferind mai multe produse, mai multor oameni, pe mai multe piețe decât orice altă companie din industrie, aceștia sunt capabili să capteze o cotă de piață mult mai mare decât orice altă companie.

Tehnologia utilizată în produse Nike precum sneakers este recunoscută datorită pernei de aer integrate în talpă și a materialelor ușoare folosite, pentru mai multă mobilitate și agilitate, în special pentru sporturi precum basketul.  

De asemenea, Nike atrage clienți prin plasarea sportivilor în reclamele lor, unele dintre cele mai sonore nume fiind Kobe Bryant, Lebron James, Serena Williams și multe altele.

4. Design într-o continuă schimbare

Există multe produse Nike cu design-uri devenite consacrate, pentru brand. Deși poate ai purtat, porți sau cunoști pe cineva care a purtat asemenea modele, aceasta este o scurtă listă de sneakers emblematici produși de-a lungul timpului de Nike:

Air Huarache Run

Cu un design inconfundabil, Nike Air Huarache Run este potrivit pentru un stil de viață activ, mereu în mișcare, fiind în același timp un model foarte confortabil. Folosește-te de banda de la călcâi, specifică Huarache Run, pentru a te încălța. Aceasta îți oferă susținerea și siguranța necesară, în special atunci când alergi!

Air Max (2021)

Un model atipic anul acesta, dar în ton cu noile riscuri ale mediului înconjurător. Modelul Air Max din 2021 este confecționat parțial din materiale reciclate, Nike dorind să realizeze un sneaker fabricat 20% din conținut reciclat. Perna de aer din talpă ridică standardele confortului la superlative, iar designul modern se îmbină perfect cu un look familiar, specific la produse Nike.

Air Vapormax Evo (wolf gray)

O îmbinare de nuanțe, texture, materiale. Air Vapormax Evo este un model ce captează atenția oricui, aducând elemente de design din trecut și îmbinându-le cu noul ADN Nike.

Air Force 1

Genul de pantof pe care cumva, îl vei putea asorta atât cu un tricou, cât și cu o cămasă și un sacou. Modelul Air Force 1 este perfect pentru un stil casual și este cunoscut pentru pielea de calitate, cusăturile rezistente și talpa groasă din care este realizat.

Jordan 5 Retro (mențiune specială)

Întruchiparea termenului de “hype”, un brand ce face parte din categoria de produse Nike, Air Jordan. Mai exact, modelul Jordan 5 Retro, inspirat din stilul agresiv de a juca al lui Michael Jordan, asociat cu un avion militar american din Al Doilea Razboi Mondial. De aici și “dinții de rechin” din lateralele pantofului.

5. Branding puternic

Unde excelează compania cu adevărat este marketingul său. Nicio altă companie din această industrie nu se ridică la același nivel de marketing. Ar fi șocant dacă există o singură persoană care citește acest articol și care a auzit de Nike. Majoritatea dintre voi probabil dețineți sau ați deținut produse Nike România.

Multe companii consacrate au campanii publicitare destul de timide, preferând să se mulțumească având o istorie de succes. Nike nu este una dintre acele companii. Își îmbunătățește constant strategiile, inovează și depășește limitele pentru a crea campanii despre care oamenii, cu siguranță, vor vorbi.

Bineînțeles, în final, sloganul Nike „Just do it!”, ce există de  30 de ani și cunoscutul logo Swoosh, ce este mai vechi de atât, au transformat brandul într-unul dintre cele mai recunoscute mărci din întreaga industrie fashion și nu numai.

S-ar putea sa te mai intereseze