Stussy poate fi considerat, în ziua de azi, unul dintre cele mai recunoscute branduri de streetwear.
Având un istoric ce îi atestă identitatea curentă și o strategie de promovare multiculturală, organică, acesta se poate mândri cu multiple proiecte notabile.
Dacă vrei să afli mai multe despre background-ul brandului, ce înseamnă Stussy și afiliația la Stussy Tribe, citește în continuare acest articol:
Background
- Pornind de la începuturile sale modeste pe Coasta de Vest a Californiei, Stussy și-a construit o reputație de necontestat în rândul brandurilor de streetwear. Originile brandului sunt certe, iar povestea din spate adaugă o notă personală produselor sale. Fondatorul companiei, Shawn Stussy, a început prin a crea plăci de surf handmade, personalizate. Acesta le vindea în garajul său, în anii ’80, îmbinând elemente grafice din curentele reggae, new wave și post-punk.
- Fiecare placă era semnată cu celebrul logo specific, ce aducea un omagiu curentului graffiti și semnăturii unchiului său, specializat în artă abstractă. Primele haine produse au fost însă în antiteză cu stilul echipamentului de surf din acea perioadă. Pentru a spori vânzările plăcilor, Shawn a creat un tricou Stussy negru, cu logo-ul alb printat pe el, fapt ce a avut efectul scontat. În 1984, Stussy a devenit oficial un brand de îmbrăcăminte.
- La sfârșitul acelui deceniu, practicanții de surf doreau haine ce puteau fi purtate atât când înfruntau valurile oceanului, cât și seara, în club. Din fericire, Stussy a ușurat această tranziție între stilul sport și casual. Produsele sale erau deja prezente în Statele Unite, Europa, Australia și Japonia. În perioada anilor 1999-2000, compania își formează propria echipă de skateboarding, începând să se adreseze și acestei categorii de îmbrăcăminte. În 2020, după numeroase colaborări cu branduri precum Nike, Vans și Supreme, brandul a aniversat 40 de ani de activitate. Acesta continuă chiar și în ziua de astăzi să schimbe trendurile în materie de fashion și ceea ce înseamnă streetwear, cu fiecare hanorac, sapca sau tricou Stussy.
Ce este Stussy Tribe?
- Orice brand emergent de haine se poate inspira din traseul parcurs de Stussy. De la colaborări cu case de modă renumite, până la schimbarea logo-ului, menținerea unei identități de brand între casual și premium și depășirea limitelor ce despărțeau curentele underground și mainstream. Shawn Stussy a călătorit în multe orașe ale lumii, inclusiv în Londra, Paris și New York, pentru a cunoaște și a colabora cu diferiți tastemakers (celebrități influente în materie de fashion și artă).
- Astfel s-a născut conceptul de International Stussy Tribe. Un factor important pentru răspândirea și popularitatea brandului la nivel internațional. Shawn a trimis personal fiecare hanorac și tricou Stussy, către mulți ,,influenceri’’ ai acelei perioade, din toată lumea. Brandul a început apoi să producă jachete unice, personalizate cu numele fiecărui membru International Stussy Tribe.
- Deși în ziua de azi poate fi privită doar ca fiind o strategie de marketing, la vremea aceea era vorba și despre o abordare organică. Se crea o legătură între persoane cu aceleași stiluri vestimentare și interese, aceștia devenind reprezentanți ai brandului.
Ce reprezintă brandul în ziua de azi?
- Conceptul de la bază este simplu. Acesta constă în faptul că persoanele pasionate de outfit-ul lor descoperă brandul și simt că orice articol de îmbrăcăminte al producătorului este unic, sau cel puțin foarte rar.
- Brandul este în continuare independent, iar logo-ul său a rezistat în timp, ținând pasul și cu noile trenduri.
Dacă ești în căutarea unui hanorac Stussy, tricou Stussy sau vrei să fii extra-cool cu propria ta sapca Stussy, accesează website-ul Sneaker Industry!