Cu ocazia Zilei Internaționale a Bucătarului v-am pregătit o listă cu unele dintre cele mai cool perechi inspirate de mâncare. De la „Vodka and Caviar”, la „Bacon”, Lobsters sau Pizza, următoarele perechi de sneakers dovedesc că mâncarea nu își are locul doar în bucătărie 😉
Nike Air Max 1 „Curry”
Începem lista cu unul dintre cele mai populare colorway-uri de Air Max 1: „Curry”. Lansat întâi în 2003 ca general release, acest model a fost relansat în 2018 împreună cu magazinul japonez atmos, când paleta a fost extinsă cu variațiile „Red Curry” și „Green Curry”.
CNCPTS x Nike SB „Lobster Pack”
Retailerul american Concepts și Nike SB au realizat una dintre cele mai importante și apreciate colaborări din toate timpurile cu linia „Lobster”. CNCPTS a realizat primul colorway din serie în anul 2008 – „Red Lobster”, după care au urmat celelalte 4 pe care le puteți vedea mai jos:
Momofuku x Nike SB Dunk High
Nike a realizat o colaborare simbolică în 2017 cu Momofuku, restaurantul deschis de celebrul chef David Chang, care este considerat de mulți „părintele” noodle bar-urilor din New York. Printre locurile preferate de mâncat ale skaterilor din „Big Apple” se numără noodle bar-urile deci e simplu de înțeles ideea celor de la Nike.
Perechea s-a lansat în 2017 la restaurantul Fuku al lui Chang, iar cutiile au fost semnate de acesta.
Dave’s Quality Meats x Nike Air Max 90 „Bacon”
Nu putem să discutăm despre sneakers și mâncare fără să pomenim unul dintre cele mai iconice colorway-uri de Air Max 90 din toate timpurile – „Bacon”, lansat împreună cu concept store-ul din New York deținut de Dave Ortiz – Dave’s Quality Meats. Hainele și pantofii din magazin erau expuse în vitrină ca în măcelării, unele erau vidate în pungi de plastic iar altele atârnau de cârlige de metal, așa că acest colorway era perfect în temă cu conceptul gândit de Dave Ortiz. Perechea a fost lansată în 2004 inițial, pentru a fi relansată ulterior în 2021, cu ocazia Air Max Day.
Ben & Jerry’s x Nike SB Dunk Low „Chunky Dunky”
Puține perechi de sneakers au avut parte de atât de mult hype precum perechea lansată în 2020 de compania de înghețată Ben & Jerry’s în colaborare cu Nike SB. Corporate world meets skateboarding and sneaker world, așa că era de așteptat ca această colaborare să fie extrem de populară și să ajungă și în atenția celor care nu sunt neapărat la curent cu cele mai noi lansări.
Refinery29 x Jen Mussari x Adidas Ultraboost X
Site-ul axat pe media și entertainment dedicat tinerelor Refinery29 a colaborat cu Adidas și cu 50 de artiste pentru a realiza 50 de perechi de sneakers unicate, care să simbolizeze fiecare dintre statele care alcătuiesc S.U.A.
Una dintre cele mai populare perechi a fost de departe cea realizată de Jen Mussari, care a reprezentat prin perechea realizată de ea statul New Jersey.
Nike SB Dunk High „Chicken and Waffles”
Modern classic – deși au fost lansați acum „doar” șase ani, „Chicken and Waffles” sunt una dintre cele mai apreciate și mai cunoscute perechi de Dunks produse de Nike.
Nu e greu să îți dai seama de unde provine numele: textura pantofului este identică cu cea a waffle-urilor, swoosh-ul pare acoperit cu sirop iar insole-urile sunt printate cu bucăți de pui prăjit.
New Balance „Vodka and Caviar” Pack
Dacă vreun brand putea să aducă împreună sneakerii și două alimente asociate luxului, vodka și caviarul, atunci acela era New Balance. Compania a lansat în 2018 un pack premium compus din 3 modele – 770, 1500 și 991, toate realizate din materiale premium, inspirate de finețea și extravaganța unui astfel de combo.
END. x Saucony Shadow 5000 „Burger”
Saucony a lansat mai multe perechi de sneakers inspirate de-ale bucătăriei, însă de departe cea mai populară pereche a fost lansată acum opt ani, în 2014, când compania a colaborat cu retailer-ul britanic END.
Variația de materiale și texturi este identică cu cea dintr-un burger, iar paleta de culori cu siguranță te va face să te gândești la mai mult decât la pantofi când te uiți la ei…
Pizza Hut „Pie Top”
În 2017, Pizza Hut a lansat o campanie de marketing inspirată de baschet numită „Pie Top”. Brandul american a lansat atunci 64 de perechi de pantofi de baschet care la prima vedere par destul de simpli: sunt realizați din piele albă, au logo-ul Pizza Hut pe limbă și pe strap-uri dar și accente roșii pe laterale. Ce îi face cool și speciali? – Poți să comanzi pizza dacă apeși pe butonul roșu de pe limbă 😮
Campania a fost atât de „gustată” de public încât Pizza Hut a lansat prin tombolă încă două perechi în 2018, însă cu siguranță nu au fost de ajuns.
Dacă v-am făcut poftă de sneakers, intrați repede pe Sneaker Industry ca să vă „stingeți” foamea… măcar temporar 😉