Dacă ești pasionat de sneakers e imposibil să nu observi că în ultimii ani, pe social media, în special Instragram a devenit popular un trend bazat pe minimalism, care îmbină mobilierul și plantele cu sneakerii, cu scopul ca totul să fie „aesthetic”, să „dea bine”. Haine și sneakers în tonuri predominante de crem, gri, maro sau verde închis, covoare persane, plante, tote bags, totul cu note vintage sau detalii crem – vezi asta zilnic fie pe feed fie pe Explore page și cel mai probabil ți-ai clătit ochii măcar o dată cu o imagine de acest fel.
Tot acest trend pornește dintr-o eră în care nu exista Pinterest, nu existau „inspo pages” pe social media și nu aveai acces la prea multe surse de inspirație. Aici începe povestea lui Justin Saunders, care a început în 2006 din apartamentul său din Montreal un blog care avea ca scop să analizeze și să adune punctele comune pe care le întâlnea în design-urile de succes și atemporale dintr-o mulțime de domenii: de la scaune Eames, la canapele Pierre Paulin, mașini Porsche din anii ’80 și ’90 sau sneakers vintage albi, de cele mai multe ori siluete clasice.
De ce era diferit JJJJound?
La acea vreme apăreau din ce în ce mai multe bloguri de acest fel, cu scopul de a fi surse de inspirație și „moodboards” aflate într-o continuă schimbare. Ce a făcut Justin diferit cu JJJJound este faptul că a renunțat la formatul clasic al blogurilor – eliminase cu totul cuvintele, pagina sa devenind un curs neîntrerupt de imagini estetice. Mai mult, spre deosebire de alte bloguri, JJJJound se remarca prin calitatea pozelor, estetica mereu potrivită și consistență.
Într-un fel, JJJJound a format gusturile celor care îi călcau blogul și care își formau astfel propria lor estetică, fiind puternic influențați de abilitățile curatoriale ale lui Justin. Înainte ca meseria de „social media manager/curator” să existe vreodată în organigrama unei companii, Kanye West l-a recrutat pe Justin Saunders în agenția sa de creație DONDA (a rămas cunoscut momentul în care West a întrebat dacă anumite trenduri sunt „JJJJound-approved”), fără a fi clar însă rolul pe care acesta l-a ocupat. La scurt timp după, Justin s-a împrietenit cu alți creatori care au influențat cultura anilor 2010, precum Virgil Abloh, Heron Preston sau Benjamin Edgar.
Când au apărut primele produse fizice JJJJound
După ce ani la rând a format o estetică nouă cu ajutorul blogului său, Justin Saunders avea să lanseze începând din 2013 și produse fizice: tote bags, căni, șepci și multe altele, toate în perfectă armonie cu ceea ce recunoșteau oamenii drept demn de JJJJound. De-a lungul anilor, Saunders, prin intermediul JJJJound, a fost consultant pentru o mulțime de branduri, pentru a le oferi acel ceva care să poată să le propulseze în ochii comunităților de pe forumuri și social media.
JJJJound in the sneaker world
Anul 2016 a marcat începutul colaborărilor în lumea sneakerilor pentru JJJJound, care astfel a avut ocazia să schimbe paradigma: de la a căuta în adâncul internetului pentru imaginile perfecte cu sneakers, la realizarea perechilor de sneakers perfecte pentru estetica promovată de JJJJound.
De la New Balance, la Reebok, Vans, Dr. Martens sau A Bathing Ape, pentru fiecare pereche a fost pus preț pe execuție, pe materialele folosite și pe potrivirea dintre produsul final și estetica de la baza JJJJound.
New Balance 991 x JJJJound, available at SNKRIND.
Ultima colaborare din serie a fost realizată tot cu brandul american New Balance, pe silueta 991, un model premium, produs în Marea Britanie, la fabrica din Flimby a New Balance.
Modelul 991 a fost lansat în anul 2001 ca succesor al liniei 990, fiind caracterizat de o siluetă mai subtilă, materiale premium și construcție de cea mai înaltă calitate. De-a lungul anilor, modelul a rămas unul de referință în istoria și catalogul New Balance, fiind aproape neschimbat din momentul în care a fost lansat, acum mai bine de două decenii.
Pe această ocazie, ne bucurăm să anunțăm că cea mai recentă colaborare dintre New Balance și JJJJound va ajunge în exclusivitate în România și în Europa de Sud-Est la Sneaker Industry, un moment extrem de special deoarece vorbim despre o colaborare extrem de limitată, care a fost disponibilă doar la câteva dintre cele mai mari magazine din capitalele Europei și de peste ocean.
În acest sens, te așteptăm la evenimentul de lansare care va avea loc joi, 20 aprilie 2023 la magazinul Sneaker Industry din București, Strada Luterană 2, unde va avea loc lansarea prin intermediul unei trageri la sorți. Mai multe detalii sunt disponibile AICI.
See you there! Much love for the SNKRIND. FAM <3